ניהול מוניטין ברשת – טיפים ועצות
זכרו שהמוניטין שלכם ברשת יכול בסופו של דבר לשקף את המוניטין האישי האמתי שלכם בעולם, ואם המוניטין ברשת שלכם איננו חיובי, יש לכך השפעה שלילית על הצלחתכם בעולם הממשי. לנוכחותכם ברשת יש השפעה על חייכם האישיים, כולל תדמיתכם בעבודה ובבית הספר, ובמקרים מסוימים יכולה להשפיע על קבלה עבודה.
לעסקים ניהול מוניטין ברשת זהו שיקול מרכזי בהצלחה העסקית, היום יותר מתמיד חברות עוסקות בראשית תהליך השיווק במוניטין לעסקים מספיק ביקורת אחת שלילית כדי שלקוח יפסול את החברה ולהפך שביקורת חיובית יכולה לגרום ללקוח להניע את תהליך המכירה.
- לפני שאתם מתחילים להשקיע מאמצים ב ניהול מוניטין ברשת, עליכם קודם לערוך "בדיקת מצב". תוכלו לעשות זאת בשיטה הפשוטה של חיפוש שמכם או שם העסק שלכם או המותג במנועי החיפוש השונים. בנוסף, תוכלו להשתמש בכלי כגון גוגל התראות השולח לכם התראות למייל בכל פעם ששמכם מוזכר אונליין.
- אם נתקלתם בתוכן שאינו מחמיא לכם או למותג שלכם, שאלו את עצמכם אם מקור התוכן בפוסט שאתם עצמכם פרסמתם. לדוגמה, האם העליתם תמונות בחשבון כמו אינסטגרם או פייסבוק שיש להן אופי אישי מדי? אם כן, מיחקו את התמונה, או לחילופין, שנו את הגדרות הפרטיות שלכם. אם אתם נתקלים בתוכן פוגעני שאינו קשור במשהו שפרסמתם, תוכלו להשתמש בכלי הסרת כתובת ה-URL שלו המוצע ע"י גוגל עד שתבחינו בהיעלמותו של התוכן בתוצאות החיפוש.
- אם אינכם מצליחים להסיר את כל התוכן השלילי הקשור בשמכם, האופציה היחידה הקיימת היא ליצור כמה שיותר תוכן חיובי ובתדירות כמה שיותר גבוהה על מנת "לדחוף" את התוצאות השליליות עוד ועוד בהיררכיית הדירוג. כאן תוכלו להיעזר ברשתות החברתיות שיכולות להפוך לידידכם הטוב ביותר. מאחורי אתרים חברתיים פופולריים כמו פייסבוק וטוויטר יש עוצמה אדירה בכל מה שנוגע להופעת תוצאות החיפוש ברשת, עוצמה לא פחות גדולה מאשר בלוגים. כדאי להכיר את הכלים העומדים לרשותכם לבניית המוניטין ברשת.
- טכניקה נוספת לאופטימיזציה היא לבנות האב זהות ( אתר אישי או אתר סמכותי שמרכז את כל המידע עליכם) . זוהי דרך אחת המסייעת לשפר את דירוג התוצאות החיוביות. באמצעות האב תוכלו להוסיף קישורים לכל התוכן החיובי שברצונכם להציג בפני קהל היעד שלכם.
- תצטרכו להשתמש בשם דומיין שבו תכללו מונחי חיפוש הכוללים את שמכם. עליכם לוודא שיש איזכור של שמכם כדי להסב את תשומת הלב של מנגנוני הסריקה (search spiders). מטרתכם צריכה להיות לאפשר למנגוני הסריקה לדעת שעמוד מסויים שייך לכם ועוסק בכם. הדרך לעשות זאת היא לוודא ששמכם מוזכר בשכיחות. תוכלו לעשות זאת היא להשתמש בשמכם בכותרות עליונות ובלשוניות.
- הקדישו זמן ליצירת קישורים לתוכן העמוד שלכם. ככל שאתם צוברים יותר קישורים המגיעים אליכם מאתרים מכובדים, כך תזכו למוניטין מקוון טוב יותר. באופן כללי, כל נוכחות של קישור לאתר שלכם בתוך אתר אחר הוא נקודת זכות לטובתכם, כך שככל שיש לכם יותר קישורים כך מצבכם טוב יותר. תוכלו לעשות זאת באמצעות שירות קניית מאמרי תוכן באתרים מובילים.
- לאחר שהוספתם קישורים לכמה שיותר אתרים מכובדים, אספו את רשימת האתרים והוסיפו אותם כקישורים בתוך האב הזהות (Identity hub) שלכם.
- אל תשכחו להשתמש בטוויטר ובפייסבוק ובקישורים השונים שבאפשרותכם להשיג משני האתרים הפופולריים האלה. קישורים מאתרים כמו פייסבוק וטוויטר נחשבים כ"הצבעה" שיש לה השפעה ניכרת על מצב המוניטין ברשת שלכם.
- דבר נוסף שיעזור למוניטין שלכם הוא העלאה קבועה של פוסטים. דאגו שהפוסטים שלכם מכילים תמיד תוכן חדש וחיובי. דבר נוסף שחיוני לעשות הוא להכניס את כל הקישורים לאתרי הרשתות החברתית שאתם משתמשים בהם (כמו פייסבוק, אינסטגרם וכו') באתר המשמש אתכם כבלוג. באופן זה, כל פוסט חדש שאתם מעלים, יישלח באופן אוטומטי לכל ההזנות שלכם.
- היו פעילים בקרב הקהילה המקוונת שלכם ברשת. הכוונה כאן ליצירת קשר באמצעות העלאת פוסטים חיוביים בבלוגים או פורומים העוסקים בתחומים דומים לשלכם. תוכלו גם לספק פידבק חיובי למשתמשים אחרים. כל אינטראקציה חיובית המתבצעת על-ידכם באתרים אחרים תורמת למוניטין המקוון שלכם.
- רעיון נוסף שיכול להועיל למוניטין שלכם הוא העלאת מאמרים באתרים שההצטרפות אליהם חופשית. דוגמאות אחדות כוללות את סלונה, תפוז בלוגים ועוד… תוכן חיובי שתעלו באתרים כאלה יעזור לכם לבנות את המוניטין המקוות שלכם. המאמרים שאתם מפרסמים צריכים כמובן להיות בנושאים שאתם בקיאים בהם .
- היו פעילים באתרי אירוח בלוגים, כמו WordPress או Blogger גוגל סייט . תוכלו לפתוח חשבונות בכל אחד מהאתרים האלה ולהוציא את התדמית החיובית שלכם לציבור באמצעות פרסום מאמרים והוצאת קישורים .
- נקודה חשובה נוספת היא הגדרה ברורה של מילות המפתח שלכם. צרו חיפושים ומאמרים המתבססים על אותם מילות מפתח שתגדירו.
טיפ לסיום: הימנעו מלשתף בתוכן פרטי מדי!
כמה מילים עלינו
IPROFILE מורכבת מעובדים נחושים המייצרים ללקוחותיהם מותג חזק ועוצמתי ומוניטין מנצח על ידי יצירת תדמית נכונה ברשת המשלבת פרסום ושיווק מדויק בשילוב "עבודת שטח" נרחבת ברחבי המדיות השונות.