מיתוג עסקי
אם אתם חושבים שמיתוג זה רק לוגו, טוב שהגעתם לדף זה. על מנת שעסק ייחרט בזכרונות הלקוחות, גם כאלו שהם בשלב הנוכחי רק לקוחות פוטנציאליים, חייב אותו עסק להיות ממותג בצורה איכותית מבחינה עיצובית, וזכירה מבחינה פסיכולוגית. רק חישבו כמה עסקים קטנים קיימים, שמעולם לא רכשתם מהם מוצר, אך בגלל שעבודת המיתוג שלהם טובה, אתם יודעים שהם קיימים, ושאם אי פעם תצטרכו מוצר הדומה למה שהם מייצרים, הם יהיו הראשונים שיעלו לכם בראש. הסיבה לכך, היא כמובן המיתוג העסקי שלהם.
מיתוג עסקים זו עבודה הדורשת תהליך חשיבתי ארוך המבוסס על אין ספור נתונים. כל בית עסק צריך להיות ממותג בצורה הייחודית לו, אשר תבדל אותו משאר המתחרים הפועלים איתו באותה הזירה. למיתוג נכון, יש מספר שלבים שיוצרים יחד את המיתוג המנצח הנחקק בראשו של הלקוח הפוטנציאלי שלכם.
השלב הראשון – גיבוש אסטרטגיית המותג – זהו השלב בו אנו בונים את היסודות אשר ישרתו את העסק שלכם שנים קדימה. בשלב זה נחקור, ננתח ונבין מי הוא קהל היעד אליו העסק פונה. מה הוא אוהב ומה מאפיין אותו. בנוסף ניקח את העסק ועל פי מודל SWOT, נוכל להבין בדיוק מהם החוזקות, החולשות, האיומים, ההזדמנויות והתחרות של העסק שלכם. לאחר שלב זה בו נצליח לחשוף את הצעת המכירה הייחודית לכם, נקבל תובנות שיעזרו לנו להתקדם לשלב הבא.
השלב השני – בניית השפה הקונספטואלית – ברגע שעברנו את השלב הראשון ויש לנו את כל המידע הדרוש לנו, אנו מבינים מהו העסק, את מה כדאי להבליט, מי קהל היעד ומה השפה שתדבר אליו, נתחיל במיתוג עצמו. תהליך זה כולל את עיצוב המסרים מבחינה וויזואלית. נשתמש בערכת הצבעים שתשרת את העסק שלכם לאורך הדרך, פונטים קבועים וכמובן גם מבנה אחיד וקבוע שילווה את הקמפיין שלכם.
השלב השלישי – שלב ההטמעה – עכשיו הגענו לשלב בו כל אותם דברים יוצאים מגבולות התיאורה והרעיונות לשלב היישום. מיתוג עסקי ברשת הכולל אתר אינטרנט, ברושורים, מיילים, פוסטים בפייסבוק, לוגו, פולדרים ואף ניירות משרדיים. זה הרגע בו המיתוג הופך למוחשי ואפשר להתחיל לזהות שפה ברורה וייחודית בכל האספקטים השונים של העסק.
זכרו, מיתוג עסקי הוא לא רק כלפי חוץ אלא גם כלפי פנים. כותבים מסמך חדש בword? גם אותו מסמך חייב לכלול את סימני המותג שלכם. כן, עד כדי כך!