שלושה דרכים עיקריות להסרת תוצאות שליליות
הערה: מאמר זה הוא חלק מסדרה של מהלכים של הסרת אזכורים שליליים פעולה לא נכונה עלולה להגדיל את הנזק לכן אם אתה לא בטוח אל תנסה זאת בעצמך.
תוצאות שליליות זהו אחד הדברים הגרועים ביותר שיכולים לקרות למוניטין שלך: תוצאת חיפוש גרועה בדף הראשון של גוגל. זה לא ממש משנה מאיזה סוג. זה יכול להיות קישור עם ביקורות רעות, סיפור חדשות שלילי, או אפילו אזכור בכתבה המצייר אותך או את העסק שלך באור חיובי פחות. בכל דרך זה חדשות רעות בשבילך, התוצאה במנוע החיפוש מוביל את כל מי מחפש אותך במורד התדמית השלילית.
כאשר אתה מבחין לראשונה בתוצאת החיפוש השלילית ( בדרך כלל הלקוחות שלך מספרים לך או סתם חבר "שמצא" אותך ברשת, האינסטינקט שלך הוא כנראה לפאניקה. האם יש מישהו בגוגל שאתה יכול להתקשר אליו כדי לטפל ? לא ממש – מנועי החיפוש לא באמת עובדים ככה. אבל יש הרבה שאתה יכול לעשות.
הסרת קישורים מהאינטרנט
הדרך הישירה והטובה ביותר להסרת תוצאת חיפוש גרועה היא להסיר אותה לחלוטין מהאינטרנט. מחיקת הקישור פירושה שלמנוע החיפוש אין עוד תוצאה רעה לקשר, וכל מי שמחפש את השם שלך לא יראה אותו שוב בעתיד. ברגע שהוא נעלם, כמעט סיימת, הסיוט נגמר ( תוך מספר ימים) . קח נשימה עמוקה. להסיר תוצאה שלילית מהאינטרנט הוא הרבה יותר קל לומר מאשר לעשות.
קישורים באינטרנט ייפלו תחת אחת משתי קטגוריות: אתרי אינטרנט או פרופילים בבעלותך ושליטה, ואלו שלא בעלותך. זה ברור שבהרבה יותר קל להסיר, רוב הסיכויים, אם זה קישור שלילי, שאתה לא הבעלים.
נניח שכל הדומיינים או האתרים שבבעלותך הם תוצאות חיפוש חיוביות עבורך או לעסק שלך, אזי בעיות באתר שלך עשויות להצביע על בעיות גדולות יותר מתוצאת חיפוש שלילית.
הסרת דפים בבעלותך
עבור פרופילים שבבעלותך, כגון דף עסקי "דפי זהב" פרסום באינדקס עסקים או פרופיל פייסבוק תוכל בקלות יחסית לערוך את הפרופיל שלך ולשפר את המידע כך שיציג אותך או את העסק שלך באור חיובי . הוסף מידע רב ומלא לפרופיל עם מידע מעניין ורלוונטי אך בעיקר חיובי. אם הדף "מלוכלך מידיי" ואתה לא חושב שאתה יכול להציל את "התדמית" , ייתכן שניתן למחוק לחלוטין את החשבון ולהסיר את הפרופיל או הדף.
עם זאת, גישה זו אינה נטולת סיכונים. קרא את האותיות הקטנות: אתרי אינטרנט מסוימים עשויים לאפשר לך להסיר את החשבון העסקי שלך, אך הביקורות עדיין יישארו. ופירוש הדבר שאיבדת את השליטה בחשבונך ותנתק מההפשרות להוספת ביקורות חיוביות נוספות בעתיד או מחיקת ביקורת שלילית, לכן כדאי הזהר.
הסרת דפים שאינם בבעלותך
רוב הסיכויים כי אם אתה מתמודד עם תוצאה שלילית החיפוש, זה לא בדף או באתר שאתה שולט. ופירוש הדבר שיהיה עליך לבקש עזרה בקבלת עזרה מקצועית להסרת תוכן שלילי .
הגישה הטובה ביותר לבקשה להסרת דפים היא ישירה. צור קשר עם בעל האתר בדוא"ל והסבר כי דף באתר האינטרנט שלו גורם לבעיות במוניטין שלך, ושאתה מעריך אותו אם יסיר את התוכן.
בעל האתר עלול להתעלם לחלוטין או אפילו לא לראות את הדוא"ל שלך בכלל. אבל זה תמיד שווה לנסות. רצוי שתסביר מדוע חשוב שתסיר את התוכן, לא משנה מה הגישה שלך, רצוי להיות לפנות בלשון מנומסת , ולזכור שאם הם יעזרו לך , הם באמת עושה לך טובה.
אתרי חדשות ומידע הסיכוי שהם יסירו הוא אפסי,אתרי המידע מתפרנסים מכניסות לאתרים והסרת מידע זה לא האינטרס שלהם, במקרה הזה לא כדאי לפנות אליהם ישירות הפניה הישירה עלולה רק להחמיר את המצב, כדאי לפנות אלינו כדי שנפנה אליהם בדרכים המקובלות במקרה שלא ניתן ישנה אפשרות לדחוק את התוצאות בטכניקה קידום אתרים שלמעשה דוחקת את התוצאות השליליות לתחתית תוצאות החיפוש .
קבלת עזרה ממנועי החיפוש והרשויות המשפטיות
אם אינך יכול להסיר דפים,עדיין יש לך אפשרויות. ומוצג מידע רגיש או כוזב, תוכל לקבל עזרה מאת גוגל והרשויות המשפטיות ( צו ביצוע ) או דרך עורכי דין .
מדיניות גוגל מאפשרת הסרה של מידע רגיש, כולל מידע פיננסי או מספרי זיהוי העלולים לסכן אותך בגין גניבת זהות או הונאה כספית. גוגל גם מסירה או מסתירה תמונות וסרטונים פוגעניים מסוימים או המפרים זכויות יוצרים.