מהו ניהול מוניטין?
בקצרה: ניהול מוניטין הוא האופן שבו אתם מנהלים את מה שנאמר עליכם ו\או המותג ו\או החברה שלכם ברשת.
בעידן הדיגיטלי, קל יותר לגרום לכך שכולם יכירו את המוצר שלכם, אך באותה מידה כל אחד עם גישה לאינטרנט יכול גם לנסות לגרום לעסק שלכם להיכשל.
כולנו חווינו שירות לקוחות גרוע, חוויה פחות טובה במסעדה / בית מלון או מוצרים שאינם עומדים בציפיות. רבים מאיתנו פונים לרשתות החברתיות (פייסבוק, אתרי ביקורת..) כדי להשמיע את חוסר שביעות הרצון שלנו מהסיפור שלנו. ויש בינינו שמרחיקים לכת עד כדי מסע תעמולתי מכוון נגד המותג.
עוד באותו נושא: טיפים לטיפול בביקורת שלילית
ניהול המוניטין כולל מאמצים וקמפיינים שמטרתם להעלים ביקורות שליליות, מידע או תוצאות חיפוש, ומצד שני לקדם תוכן שמאיר את תדמיתכם באור חיובי.
תגובות באתרי תוכן גדולים או אפילו ביקורות המוזנות בסוף אתרים עסקיים. כל אתר כזה מכיל כמות אדירה של מידע אודות החברה שלנו, בין אם היא חיובית או שלילי.
אך מה שבעלי עסקים מסוימים לא יודעים הוא שאתרים המספקים ביקורות של צרכנים אינם מרשים לבתי עסק להסיר ביקורות שליליות. כתוצאה מכך, עובדים ממורמרים, צרכנים, או סתם אנשים שאוהבים לחבל בעסקיהם של אחרים, יכולים בקלות לגרום לעסק שלכם להיראות רע.
וזוהי הסיבה מדוע ניהול המוניטין שלנו חייב להפוך לכלי עזר אינטגרלי של כל תוכנית שיווק.
ניתן לחלק ניהול נכון של מוניטין לשלושה חלקים עיקריים: תיקון, בנייה מחדש העצמה
תיקון – אם אתם או העסק שלכם נתקלים בביקורת שלילית המצריכה תיקון מיידי, הצעד הראשון הוא לתקן חלק מהנזק שנגרם. בהתחשב בהגבלות שאתרים מפעילים על ביקורת משתמשים והכוח האדיר של האינטרנט, עליכם לנהל את שלב התיקון באגרסיביות
בנייה מחדש – לאחר שהצלחתם לכבות את הניצוצות הראשונים, השלב הבא הוא לבנות מחדש את המוניטין שלכם דרך אמצעי תקשורת שונים: התקשורת, רשתות חברתיות, בלוגים וכו'.
העצמה – לבסוף, כדי להניח על משכבן ביקורות ותגובות שליליות, מותגים ועסקים צריכים למכסם את הנוכחות הדיגיטלית שלהם ואת המוניטין באמצעות קידום אתרים חיובי , תגובות ומעקב צמוד.
עוד באותו נושא: להקדים תרופה למכה בניהול מוניטין
המוניטין שלכם הוא הנכס הכי חשוב של העסק שלכם שימרו עליו