למה לוקח 6 חודשים להשגת תוצאות משמעותיות בתוצאות החיפוש?
למה לוקח לפחות שישה חודשים עבור אתר אינטרנט כדי להגיע לתוצאות משמעותיות? זה אחת השאלות שהלקוחות הכי הרבה שואלים ולא מעט.
על פי רוב, זה בגלל שיש "זמן השהיה" של בין 10 ל 20 שבועות לפני הסטטיסטיקה כדי להתחיל לשפר את תוצאות החיפוש.
החריג לכלל הוא תוכן ויראלי – אם משתמשים בתוכן שהוא בעל ערך גבוה מאוד, והם עושים זאת במהירות, תוצאות החיפוש יכול להשתפר בתוך שעות. למרבה הצער, לא כל פיסת תוכן נכנס תחת ההגדרה של "ויראלי".
אנו באופן אישי נזהרים מהבטחות של תוצאות מהירות תוך מספר שבועות או ימים, כל מקדם אתרים שיבטיח לך תוצאות כאלו אמור להדליק לכם נורה אדומה.
מנועי החיפוש התפתחו למערכות אינטליגנטיות להפליא, אשר מחשיבות מאות גורמים שונים בעת הערכת אתר או פיסת תוכן. לא יועץ SEO או חברה בעולם יכול להגיד לך בדיוק מתי האתר שלך יגיע לכך שתופיע ב 10 התוצאות המובילות.
אנו יכולים לתת לך הבנה של איך הדירוגים של מנוע החיפוש עובד, ולמה זה כמעט תמיד לוקח לפחות שישה חודשים כדי להפעיל שינויים משמעותיים לדירוג החיפוש שלך.
הנה כמה סיבות מדוע להשיג דירוגים חיפוש משמעותי לוקח זמן. גוגל נועד לשרת את המחפשים שלהם, לא אתה הדאגה או "הלקוח" של ספק החיפוש אלה "המשתמשים" , לא רק אתה קיים ביקום של "גוגל" ישנם עשרות עד אלפים בעלי עסקים שנלחמים יעל המקומות הראשונים בגוגל וסביר להניח שגם הם שוכרים מקדמי אתרים כדי להגיע למקום הזה.
בנוסף, מטרת מנוע החיפוש היא לספק את חוויית המשתמש הטובה ביותר למחפשים; כלומר להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר באיכות גבוהה עבור כל שאילתת חיפוש.
מנועי החיפוש צופים כיצד אנשים מגיבים לתוכן לפני שהם מחליטים כיצד תוכן זה אמור להיות גלוי בתוצאות. גם כאשר התוכן היה זכה לטיפול אינטנסיבי של מקדם אתרים התוכן עצמו חייב להיות בולט. לכן גוגל מעריכה כל פיסת תוכן על יותר מ -200 גורמי דירוג ומבטיחה שרק דפי האיכות הטובים ביותר יגיעו לראש הדף .
הדרך הטובה ביותר להגיע לדף הראשון היא על ידי התאמה למטרה של מנועי החיפוש, שהיא לשרת את המשתמשים שלה. אבל לא רק על תוכן איכותי קובע בנוסף גורמי אופטימיזציה במנועי החיפוש אחרים נכנסים גם הם לפעולה.
השילוב של גורמים אלה לוקח זמן – לכן זה לוקח חודשים כדי לשפר את הדירוג או קמפיין ניהול המוניטין המקוון (ORM).
גורם משפיע נוסף הגיל של דף מסוים או תחום יש השפעה עצומה על דירוג החיפוש שלה. על פי מחקר של Ahrefs, הגיל הממוצע של 10 תוצאות החיפוש המובילות בחיפוש בגוגל הוא שנתיים ומעלה.
באותו מחקר עולה כי פחות מ -5% מהדפים משנה מגיעים לראש תוצאות החיפוש. ברור מכך שדף הופך אמין יותר ואמין בעיני גוגל ככל שהוא מתבגר. לכן זה מאוד בלתי סביר עבור תוכן חדש לגמרי או אתר אינטרנט כדי להתחיל הדירוג ברגע שהוא פורסם אלא אם כן הוא פורסם על ידי אתר מאוד ידוע או פרסום – או שזה ויראלי.
כדי לשפר תוצאות ולקצר את זמן הקידום מחקר מילות המפתח הנכונות הוא אחד מעמודי התווך של קידום אתרים, המחקר נכון ויסודי הוא אחד הגורמים שיכולים להשפיע משמעותית בקביעת הדירוגים . לא ניתן ליצור תוכן אלא אם יש לך את מילות המפתח הנכונות למיקוד.
מחקר מילות מפתח הוא כעת יותר על מיקוד נושא מסוים או המינוחים הקשורים אליו באופן הדוק הודות אלגוריתם Google RankBrain, אשר מדרג תוכן המבוסס על רלוונטיות מקומית. שינויים אלה הפכו את מחקר מילות המפתח לפעילות מתוחכמת המצריכה זמן ומשאבים.
יצירת תוכן איכותי לוקח זמן, עברו הימים שבהם אתה יכול לשכור כמה כותבי תוכן בלי ידע מעמיק לכתיבת מאמרים בעלי 500 מילים מאמרים עבור האתר שלך כדי להתברג לדף הראשון של גוגל. כאשר מדובר בקידום אתרים, אין עוד תחליף תוכן איכותי. זהו אחד השיקולים העיקריים של גוגל בעת הערכה ודירוג של פיסת תוכן.
מחקר נוסף של Ahrefs מצא כי מאמר הממוצע בדף הראשון מכיל בערך 1,000 מילים, דבר המצביע שתוכן ארוך יותר ישתפר לעתים קרובות יותר מתוכן קצר.
בניית פרופיל קישורים אינו פשוט כמו בעבר כמעט כולם יודעים שכאשר האתר שלך מקבל קישורים נכנסים מאתרים אמינים אחרים, גוגל רואה בהם קולות של אמון על איכות התוכן שלך.
ככל שיש יותר קישורים לאתר שלך, כך תקבל דרגה גבוהה יותר … בדרך כלל. רק לפני כמה שנים, רכישת קישורים באיכות גבוהה לא היתה בעיה גדולה. עם זאת, גוגל עכשיו יש כמה הנחיות קפדניות מאוד על הקישור הבניין, והפרת כל החוקים האלה יכול לגרום עונשים מנוע החיפוש. העונש הנפוץ ביותר הוא שהקישור התעלם. זה עונש בלתי נראה של גוגל, אבל יעיל מאוד. בניית קישורים היא תהליך ארוך ומייגע שכולל יצירת תוכן, אורח בלוגים, קשרים אישיים ( חלק מתהליך הסרת תוצאות שליליות) וקישורים משפיעים. באופן טבעי כל זה לוקח הרבה זמן ומאמץ. מדיה חברתית גם היא משפיעה על הדירוגים.
מה ניתן לעשות בזמן יחסית קצר כדי לשפר את המוניטין ברשת?
ישנם דרכים רבות החל מהסרת אזכורים שליליים, יחסי ציבור ברשת, רכישת מאמרים אתרים בגדולים שמקצרים משמעותית את תהליך קידום האתרים, זאת במקביל ליצירת תשתית נכונה הכולל, בניית אתר, ביינה של נכסים דיגיטליים, "אמצעי מניעה" להקדים תרופה "למכה" בניהול מוניטין. ועוד..
לכן חשוב לבחור בחברת ניהול מוניטין נכונה בעלת ידע וניסיון באותם כלים, בהצלחה