כיצד לדחוק מיתוג שלילי במנועי חיפוש (Reverse SEO)
ניהול מוניטין מנועי חיפוש הוא דבר שהופך יותר ויותר פופולרי בימים אלו. בעידן הדיגיטלי, כולנו מעוניינים להביע את דעתנו מדי פעם ומנועי החיפוש משוועים למידע חדש. עם הגידול ההולך וגובר בפלטפורמות המוקדשות לדעת הציבור, כמו בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות וכו', ועם היעדר אסטרגיות נכונות לשמור על המוניטין החיובי שלנו ברשת, אנו יכולים להיקלע למצב שבו תוצאות במנועי החיפוש יכולות להשפיע במידה מאוד שלילית על התדמית שלנו. מטוב ע"י הדחקת תוצאות שליליות במנועי החיפוש (Reverse SEO) הוא הכלי הניתן לנו היום כדי לנהל את התוצאות השליליות המתקבלות.
מה לעשות כשנתקלים במוניטין רע?
לעולם לא ניתן לצפות מתי תצוץ ביקורת שלילית עליכם ברשת, לעולם לא תדעו מתי המוצר, המותג או שם בית העסק שלכם עלול לספוג נזק כתוצאה מפוסט שלילי של עובד או לקוח ממורמר. עליכם לדעת איך לטפל בבעיה מיד כשהיא צצה.
עוד באותו נושא: שימוש בגוגל התראות לניטור מוניטין בזמן אמת
איך להסיר \ לדחוק מוניטין רע ברשת?
ישנן דרכים שונות לטפל במקרים של מוניטין ולהסיר אותם מתוצאות החיפוש. שיטה אחת היא השיטה האסטרטגית והשיטה השנייה היא שיטת ההסדר \ פשרה .
הגישה האסטרטגית
- ספרו לגוגל
במקרים שבהם תוכן שלילי נקשר עם השם שלכם או של בית העסק שלכם באינטרנט, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לבדוק אם יש משהו בחומר שהוזן שנוגד את כללי גוגל. כשזה המקרה, תוכלו לדווח על כך לגוגל והם ידאגו להסיר את החומר המוזן. הנה כמה מן ההפרות שגוגל מפרסמת:- המידע האישי והפרטי שלי מופיע בתוצאות חיפוש (כגון: שם, כתובת, מס' טלפון, מידע רפואי)
- פיסת תוכן שכבר הוסרה על ידי הוובמאסטר עדיין מופיעה בתוצאות החיפוש
- מצאתי אתר שעוסק בהתנהגות חשודה
- ברצוני להסיר מידע שגוי או בלתי מדוייק מתוצאות החיפוש
- שמי המלא או שם העסק שלי מופיעים באתרי תוכן מבוגרים שמפלטרות כספאם בתוצאות החיפוש של גוגל
- עמוד המופיע בתוצאות החיפוש של גוגל מפר את זכויות היוצרים של החברה שלי
- עמוד או מספר עמודים באתר שלי הוסרו לאחר שהוגשה נגדם תלונה משפטית וברצוני שיועלו מחדש
- יש לי סוגייה משפטית שאינה מוזכרת לעיל
- הסדר \ פשרה
הדרך הטובה ביותר ליישב סכסוך ברשת היא ע"י השגת הבנה הדדית בין הצד הפגוע שפירסם את המוניטין הרע ובין החברה. זאת במקרה שניתן ליצור קשר עם מפרסם הביקורת או בעל האתר, הרבה פעמים, שיטה זו מתבררת כדרך הטובה והקלה ביותר להסיר את המוניטין הרע מהרשת.ניתן לבצע זאת בשלושה צעדים פשוטים:- התקשרות לבעל האתר ניתן לקבל פרטים על בעל האתר דרך הזנת שם האתר לכתובת הבאה https://www.whois.net
- בקשו לקיים פגישה ודאגו לרצות את הצד השני
- הגיעו לפשרה בין שני הצדדים.
בד"כ הסדרים נעשים עבור תמורה קטנה. מאחר שללקוח נגרם הפסד אישי ולפעמים רגשי, אפשר שהוא ידרוש פיצוי גבוה. אבל, אם מוניטין רע זה משהו שמשפיע לרעה על העסק שלכם ועל המותג שלכם, לפעמים כדאי לוותר.
שיקלו את העניין ובררו עם עצמכם: האם הדרישות של הלקוח גבוהות מן הנזק שנגרם לי כתוצאה מן המוניטין הרע? אם התשובה היא לא, כדאי להיענות לדרישות ולשים בצד את שיקולי אגו ואחרים. זכרו: בכל שנייה שעוברת, ארבעה מיליארד חיפושים מתבצעים ברחבי האינטרנט הגלובלי. האם באמת כדאי להמשיך ולסכן את עצמכם ואת העסק שלכם? לעולם לא תדעו אם אפילו שברירית האחוז מהחיפושים מתייחס לבית העסק שלכם.
אם לפי חוות דעת מקצועית מדובר בלשון הרע ניתן לקרוא עוד על אפשרויות התמודדות שלכם במאמר: איך מתמודדים עם לשון הרע בניהול מוניטין?
שחיקה – מיטוב ב-Reverse
יש רק דרך אחת לבצע את שיטת השחיקה והיא: להשיג את 10 תוצאות החיפוש הראשונות העולות במנוע החיפוש. הדרך היחידה לדאוג לכך שבית העסק שלכם יגיע לצמרת תוצאות החיפוש היא להשתמש במיטוב, או SEO. שיטת המיטוב יכולה לעזור לכם להתגבר על כל תוצאה שלילית שעלולה להופיע בתוצאות של מנועי החיפוש. זוהי אינה משימה קלה וכדי להשיג אותה תצטרכו לעבוד פי עשר יותר קשה מאשר בהפעלת SEO רגיל. להיות הבעלים של עשר תוצאות החיפוש הראשונות המתקבלות איננה משימה קלה, בעיקר אם אינכם הבעלים של כמה מן האתרים המופיעים בראש הרשימה.
עוד באותו נושא: מחיקת תוצאות שליליות
ניתן לסכם REVERSE SEO ב-6 שלבים:
- זהו את המוניטין הרע מבחינת מילת המפתח של העסק/המותג
- נתחו את היתרון התחרותי של האתר שבו מופיע המוניטין הרע באמצעות קישורים נכנסים (backlinks), מפת האתר, הסמכות המטפלת בתקשורת החברתית וכו'
- בנו על מילת המפתח באמצעות מיטוב מחוץ לאתר באתרים אחרים שאינם בבעלותכם באמצעות פרסום מאמרי קידום ויח"צ בתשלום
- הישענו על המיטוב של האתרים שלכם והאתרים המקושרים לכם
- השיגו את הקישורים הנכנסים (backlinks) לאתרים שלכם עם עמוד מוניטין רע, שנו את התכנים או כוונו אותם (הפניות 301) לדפים שאתה רוצה שיוצגו
- חיזרו על שלבים אלו עד השגת התוצאה הרצויה
שיטת השחיקה הזו פועלת כמו קסם באמצעות מיטוב מהופך. כל שאתם צריכים לעשות עכשיו הוא להיזהר מחזרה על אותן טעויות שביצעתם בעבר שהובילו אתכם למוניטין הרע. פעלו על סמך העובדה שאם מוניטין רע מגיע לידיהם של עיתונאים, בלוגרים, מפיצים וכו', אפשר שתאחרו את הספינה ואפילו ניהול טוב של מוניטין לא יוכל להציל אתכם. כדאי תמיד לזכור שהאסטרטגיה הטובה ביותר היא המניעה של המוניטין הרע מלכתחילה או לכל הפרחות ביצוע פעולות מקדימות ולהקדים תרופה "למכה" בניהול מוניטין.