יחסי ציבור ברשת
בהסבר הפשוט הזה, יחסי הציבור יכולים לשמש השלמה מושלמת לכל מסע שיווקי, אך מכשול נוסף לאיחוד "הערוצים" טמון באופן שבו כל אחד מהם נמדד. מבחינת התוצאות, השיווק נמדד במספרים מדויקים – שיעור קליקים בדואר האלקטרוני, תעבורת אתר, מעורבות חברתית וכו '- כדי לאמוד הצלחה, יחסי הציבור בוחנים את האזכורים בתקשורת, טון המאמר (חיובי / שלילי), טווח הגעה פוטנציאלי לקהל רלוונטים.
בעוד שמאמצי יחסי הציבור עשויים להיות קשים יותר למדידה באופן מדויק, השפעתה נמדדת בערכים כגון מספר הפניות, חיפושים אורגניים ברשת ועוד. אם אתם רוצים שהמותג שלך יצליח בטווח הארוך, יחסי הציבור הוא לא ערוץ שיש לקחת ברצינות.
למעשה יחסי הציבור והשיווק הם ערוצים משלימים. כל מסע שיווק חזק יכול וצריך להיות נתמך עם מרכיב יחסי ציבור מחושב.
אז איך זה נראה? אסטרטגית יחסי ציבור מכילה כמעט את אותם מרכיבים של אסטרטגיה שיווקית, אך מותאמת באופן שונה במקצת. בעיצובה של אסטרטגיה מוצלחת של יחסי ציבור, הכוללים מחקר, יעדים, אסטרטגיה של הפצה והערכה.
נדבך ראשון: מחקר כל אסטרטגיה שיווקית טובה מבוססת על מחקר מוצק ומרחיב . כדי להמשיך הלאה עם כל הרעיונות, הבנה ברורה של המותג, נקודת המבט של הצרכן, הנוף התקשורת, מה הרגשה שהמותג אמור להציג, מחקר על המתחרים.
המציאות הנוכחית (מה שהלקוחות מדברים על המותג שלי? מה שלקוחות מדברים על המתחרים?).
הצלחת המתחרים (מה הם עושים שזה עובד, מה לא? איזה תחומים הם שהמותג שלי יש יתרון עליהם?).
נדבך שני: מטרות ויעדים, החלק החשוב ביותר של כל אסטרטגיה.
מה אתה מקווה להשיג? האם ברצונך להעביר תנועה לאתר? איך אתה יכול להשפיע באופן חיובי על זיהוי המותג באמצעות פרסומי מדיה או הודעות ברשתות החברתיות? לא משנה מה המטרה יש לזכור שכל חלק צריך להיות מבוסס על תכנון נכון לפי שלבי עבודה מוגדרים ולפי האסטרטגיה שנקבעה.
נדבך שלישי: ביצוע – איך אתה מתכוון להפיץ את המותג? היכן הכי כדאי להפיץ את המותג? מה המסר שאתה רוצה להפיץ לכל קהל יעד שהמותג שלך מייצג? באמצעות מה אתה תפיץ את המסר ( דפי נחיתה, אתר, מודעות ממונות, ווידאו, תמונה, באנר וכו..).
כל אלו יש לבצע לאחר ביצוע המחקר והתאמה אישית של כל מסר ומסר.
יש לזכור שכל יחסי ציבור הוא למעשה פעולה לטווח ארוך ולכן יש לקחת בחשבון תכנון תקציבי נכון ומסר עקבי