חמישה טיפים לתכנון מוניטין נכון
אז איפה אתה מתחיל אם אתה רוצה לנהל את המוניטין המקוון שלך בחיפוש? חמישה טיפים מרכזיים לתכנון מוניטין נכון:
1. מה מציג מנוע החיפוש כאשר מחפשים את המותג שלך?
ראשית, כדאי לבדוק מה שאנשים רואים כאשר הם מחפשים את מילות המפתח של המותג שלך ב- גוגל ובמנועי חיפוש אחרים.
בנוסף לתוצאות האורגניות יש כל כך הרבה אלמנטים אחרים שמופיעים (פרסומות, תוצאות של מתחרים ועוד..). התוצאות נעים בין שילוב של חיפוש אוניברסליים (חדשות, תמונות, סרטונים, מפות ותוצאות קניות) לתוצאות Twitter, גרף הידע של Google, וכן תוצאות חיפוש בתשלום ועוד. ואל תשכח כי אתה צריך לנתח מה מופיע לפי אזור, מדינה, מכשיר שאילתת החיפוש כוונה כמו כל אלה יכולים לתת תוצאות שונות.
2. מאותם אלמנטים שמופיעים בדף התוצאות בגוגל עבור המותג שלך, האם אתה יכול לשלוט או להשפיע ?
אתה יכול לבחור מה להציג איזה אלמנטים באתר האינטרנט שלך, הבלוג של החברה שלך, איך שאתה מיוצג פרופילים עסקיים, פרופילים חברתיים שלך כגון החברה שלך Facebook, LinkedIn ו- YouTube ועוד… כל אלה יכולים למצוא את דרכם אל דפי תוצאות החיפוש, לכן חשוב לבחון ולעשות סדר מה אתה רוצה שיוצג ומה אתה מעדיף להסתיר.
3. איך אתה לשלוט עם המותג שלך באותם חלקים של תוצאות החיפוש?
אתה צריך לוודא כי בכל התוצאות על דפים \ אתרים בבעלותך אתה יכול לשלוט ותקשר דרכם עם הלקוחות ( שליחת הודעות, טלפונים, אימייל ועוד..) . האם כל התוכן מעודכן? האם אתה מדגיש את הדברים החיוביים שברצונך שקהלי היעד ידעו על החברה שלך?
האם מה שאתה רוצה לשדר בתדמית עקבי על פני כל האלמנטים השונים – כולל תמונות, קטעי וידאו?
4. איך למקסם את הנראות של תוצאות החיפוש של אלמנטים בבעלותך או יכול לשלוט בהם?
איך אתה דוחף גבוהה כמה שיותר את החלקים שבבעלותך לראש תוצאות החיפוש, כך שהם מופיעים עבור תוצאות חיפושים עבור המותג? זהו נושא ענק אחד אשר בדרך כלל נופל תחת האחריות של מקדם האתרים.
המקדם אתרים אחראי שדפי האינטרנט והמאפיינים שלך ממוטבים מבחינה טכנית – תוך הקפדה על תחומים כגון מהירות האתר, זמן הטעינה, מבנה האתר, הקישור הפנימי – וכן אופטימיזציה של התוכן בדפים בודדים והקניית קישורים נכנסים ומזכירים מאתרים אחרים, שכולם משפיעים על הביצועים של האתר בתוצאות החיפוש.
5. איך אתה יכול להשפיע על החלקים שאין לך שליטה ?
ישנם אלמנטים רבים בתוצאות החיפוש שאתה מופיע לא לבד או לא יכול לשלוט ישירות .
זה כולל אתרים אחרים המזכירים את החברה שלך , פרסומים בתעשייה, בלוגים ופורומים מקוונים ואתרי ביקורת. למרות שאתה לא יכול לשלוט ישירות מה שהם מפרסמים, יש לך השפעה כלשהי. אם משהו שגוי או לא מעודכן, תוכל ליצור קשר עם בעל האתר או עם המחבר ולבקש מהם לתקן אותו.
שיפור הנראות בתוצאות החיפוש באמצעות קידום אורגני, מלבד קישורים מאתרים, יש עוד פעולות שאתה יכול להשפיע.
לדוגמה תוצאות וידאו: רוב תוצאות הווידאו המשולבות בתוצאות החיפוש הן מ- YouTube.
הקפד כאשר אתה מעלה סרטונים שלך שהם כוללים תגי מטא, ותגים ותיאורים ברורים, הוספת תיאור מלל לווידאו כדי לאפשר למנועי החיפוש לדעת מה הם מציגים.
תוצאות תמונה: הקפד לבצע אופטימיזציה של תמונה באתר שלך ובאתרים חברתיים, כך שיכללו מונחי חיפוש של המותג בחיפוש, בטקסט ותיאור alt כדי להגדיל את סיכויי ההופעה שלהם בתוצאות של תמונות.
גרף הידע: גרף הידע (המופיע בצד השמאלי של התוצאות החיפוש) הוא חשוב ביותר. רוב המידע שהיא משלבת נלקח מתוך אתר האינטרנט של המותג, ערוצים חברתיים, חשבון Google לעסק, ולעתים קרובות מתוך ויקיפדיה הרישום שלה.
אתה יכול להשפיע על נראות התוצאה על ידי הוספת לוגו, תמונות, פרטים ליצירת קשר, פרופילים חברתיים וכו , נכונים ועדכניים.
אתה יכול להגדיל כמה שיותר את תוצאת החיפוש החיוביות \ הרצויות באמצעות יועץ קידום אתרים, שירות שאנחנו מספקים ומתמחים.