ההבדל בין כתבת יח"צ וכתבת קידום והקשר לבניית מוניטין
ידע זה כוח, לכל כתבה יש מטרות משלה ולכן חשוב לדעת ולהבין מה ולהבחין בין סוגי הכתבות שמפורסמות ברשת, מה ההבדלים בניהם ומה החשיבות שלהם ליצירת המוניטין שלך ברשת.
כתבות יח"צ:
כתבות יח"צ הם מאבני היסוד מניהול מוניטין לעסקים ולאנשים ברשת.
כתבות שמכילות בדרך כלל מעל 600 מילים + תמונה עסקית מקצועית, תוכן הכתבה עוסק בנושאים: הצלחות עסקיות, פרופיל חברה, מידע מקצועי ועוד…, מי שמכין את אותם כתבות הם כותבי תכנים בעלי ניסיון בתחום העיתונות, בכתבות מסוג יח"צ חשוב להדגיש את שם המותג שברצונו לקדם.
טיפ לפרסום חכם: השתמש באותם כתבות להפצתם בתשלום ברשתות החברתיות לקהל רלוונטי לאורך זמן.
החיסרון העיקרי הוא העלות הגבוהה של הכנת הכתבה שנעה בין 300 – 700 ₪ ומצריכה שיתוף פעולה עם בעלי המותג בהבאת הנתונים ובראיון אישי גם בעל המותג \ איש קשר רלוונטי.
בגלל העלות הגבוהה מספר הכתבות שמפורסמות ברשת היא נמוכה ולכן חשוב להפיצם באתרים "חזקים" ומשפיעים זהו עוד פרמטר שמעלה את מחיר פרסום הכתבה.
כתבות קידום:
נועד לקידום אתרים ברשת SEO ובעיקר לקידום האתר הראשי של המותג \ אדם, בדרך כלל מדובר בכתבות המכילות כ 300 מילים בעלות נמוכה של עד 100 ₪ להכנת הכתבה, המידע באותם כתבות דרך כלל חסר משמעות ודלות במידע שימושי ואין כמעט צורך בשיתוף פעולה עם בעל המותג \ איש קשר רלוונטי.
כתבות קידום בניגוד לכתבות יח"צ שנרכשים במשורה מותג שרוצה להתקדם ברשת החיפוש יכול להידרש לעשרות כתבות, הכתבות בדרך כלל נבנים סביב מילות מפתח לדוגמה " מנעולן תל אביב, עורך דין לנדל"ן , וכו…" בגלל איכות המידע הירוד באותם כתבות לא מוזכרים שמות המותגים אלה רק מוטמעים קישורים מגוף הכתבה לאותם אתרים שאנו מעוניינים לקדם.
מספר הכתבות הקידום שמפורסמות ברשת היא רבה ולכן אין חשיבות מיוחדת להפצת אותם כתבות באתרים "חזקים" ומשפיעים בעלות גבוהה , גם אתרים רלוונטים בעלות פרסום כתבה נמוכה אך בסדר גודל מתאים יכולה להועיל בקידום האתר במנועי החיפוש.
חשוב ביותר לפני הפצת התכנים להתייעץ במקדם אתרים מנוסה, פרסום כתבות באתרים מסוימים עלולה להזיק לקידום האתר.
מהו התמהיל הנכון?
אין ספק שהפרסום הכי נכון הוא פרסום רק כתבות יח"צ עם קישורים, למי שלא מוגבל כספית, אך פרסום נכון ברשת היא עבודה לפי תקציב, אם ברצונך לקדם את המותג ופחות חשוב לך הדחקת תוצאות שליליות אז כתובת היח"צ הוא הפתרון הטוב ביותר.
אם חשוב לך המוניטין ברשת וגם הדחקת תוצאות שליליות והקידום ברשתות החברתיות, השילוב הנכון הוא תמהיל של כתבות יח"צ וכתבות קידום לפי הצורך.
חברת iPOFILE מתמחה בכתיבת יח"צ וכתיבת מאמרי קידום והפרסום מאמרים ברשת בשיתוף אתר BUYPOST