בניית נוכחות חיובית
בניית נוכחות חיובית ברשת היא למעשה אוסף של תהליכים שמטרתם היא אחת – הצגת המותג שלך באופן שאתה בוחר.
כך שהלקוח מקבל בתוצאות החיפוש את מה שאתה רוצה שיוצג לו ולא מה שאחרים החליטו שיוצג לו.
הנוכחות מתחילה מהפרטים הקטנים ביותר, החל ממיתוג נכון (צבעים, לוגו, מסר וכו..), עוברת לשלב הביצוע (אתר אינטרנט, הפצת מאמרים חיוביים, יחסי ציבור ברשת) וממשיכה לדחיקת תוצאות שליליות ומעקב רציף אחר המותג שלך ברשת.
בניית נוכחות חיובית למעשה הנה חלק מתהליך של ניהול מוניטין ברשת אך לא רק אלה למעשה ליווי אישי של המותג בתהליך השיווק והמיתוג ברשת.
חשוב ביותר שכל התהליכים המורכבים הללו ינוהלו תחת "קורת גג אחת" תוך סנכרון מסרים ושפה אחידה והקפדה על הפרטים שנקבעו בתכנית השיווק.
נקודות שיש לקחת בחשבון בבניית נוכחות חיובית:
איך אתה מוצג כרגע ברשת / בתוצאות החיפוש בגוגל?
איך מוצגים הפרופילים (האישיים והעסקיים) שלך ברשתות החברתיות ברחבי הרשת (פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכו…)
האם ישנם אזכורים שליליים אודות המותג שלכם ברשת?
האם ישנם אזכורים חיוביים אודות המותג שלכם ברשת?
מה מצבך לעומת המתחרים?
האם ישנה שפה אחידה בהצגת המותג שלכם ברשת?
מה מקומכם הנוכחי בראש תוצאות החיפוש?
האם אתם מנהלים נכון את יחסי הציבור שלכם ברשת?
האם ישנו מענה לתלונות / ביקורות שליליות בזמן אמת?
נוכחות חיובית היא למעשה כרטיס הביקור שלכם ברשת כלומר "חלון הראווה" של העסק שלכם.