איך לבנות תוכנית תקשורת שיווקית שתתאים לרשתות החברתיות
מטרתה של התוכנית השיווקית היא לקבוע היכן יפורסם התוכן ולאילו תוצאות תוכלו לצפות להשיג כתוצאה מפרסום יעיל.
אחת הטעויות השכיחות שחברות רבות נופלות שולל אחריהם היא המחשבה שהתוכן שהן מציעות צריך להופיע בכל מקום וללא תכנון מדוייק. שיטה זו איננה פועלת ועלולה דווקא להשיג תוצאות הפוכות. הפצת תוכן לקהל יעד לא נכון, או הפצת תוכן בכל מקום אפשרי יכולה להתקבל בתגובה שלילית וליצור רושם שלילי שאינו מועיל לעסק שלכם.
כדי למקסם את התוצאות אליהן אתם שואפים ביחס לשיווק החברה/מותג שלכם, אתם זקוקים לתוכנית שיווק טובה ויעילה. הדרך להשיג אותה היא אולי יותר פשוטה ממה שדמיינתם.
עוד באותו נושא: ניהול מדיה חברתית
קודם כל, תצטרכו לערוך מחקר של כל ערוץ וערוץ שיש בו פוטנציאל לשיווק. מחקר זה יעזור לכם ולאנשים שעובדים איתכם לקבוע איזה תוכן מתאים לכל ערוץ על פי תכונותיו, קהל היעד והרוח הפרטית של אותו ערוץ.
לפניכם מספר נקודות שיעזרו לכם לבנות תוכנית שיווק נכונה:
ראשית, עליכם להבין את הצעת הערך (value proposition) ואופיה הפרטי של אותה פלטפורמה. זה יכול לכלול את אופיו של המשתמש ואת הרגלי השימוש שלו באותה פלטפורמה. הבנה וחקר מעמיק של הפלטפורמה יעזור לכם לקבוע אם התוכן שברצונכם לשווק אכן מתאים לאותו ערוץ תקשורתי.
דוגמא לכך: המשתמש הפוטנציאלי שלכם עשוי לרצות לעקוב אחריכם באמצעות חשבון הטוויטר או האינסטגרם, אבל לא באמצעות פייסבוק, סנאפצ'ט או כל ערוץ אחר שהוא מייעד לפעילות בעלת פן יותר אישי.
אינסטגרם הוא למשל ערוץ שנשען בכבדות על תקשורת ויזואלית, ואילו ערוץ כמו לינקדאין יכול לתמוך בתוכן מילולי ובחומרים יותר רציניים. חשוב להכיר כל פלטפורמה לגופה כדי לשדר את המסר הנכון ולהניב פירות שיסייעו להצלחת העסק שלכם.
איך אדע איזה ערוץ מתאים לתוכן שלי?
לפניכם מספר שאלות שיכולות לעזור לכם לקבוע היכן וכיצד לשווק את התוכן שלכם. כדאי לעיין בהם ולענות בפירוט על כמה שיותר מן השאלות שניתן.
- מיהו קהל היעד של הערוץ החברתי ומה מטרת השימוש בערוץ עבור אותו משתמש
- האם הערוץ יכול לסייע לנו להשיג את המטרות ששירטטנו לעצמנו
- האם הערוץ מתאים באופיו לאופי העסק שלך או לאופי שברצוננו לשדר לשוק
- איזה סוג של שיחות מתנהלות באותו ערוץ
- מה הסיבות שהעסק שלנו יכול להפיק תועלת מאותו ערוץ
- מה אנחנו יכולים להשיג משימוש באותו ערוץ
- האם התוכן שלנו ייראה ייחודי ובעל ערך באותו ערוץ או שיעורר תגובה שלילית ו/או ייראה כבלתי הולם באותו ערוץ?
- מה הנוכחות של המתחרים שלנו באותו ערוץ, האם יש סיכוי שנצליח להשתלט על השיחה
- האם הערוץ תואם את הצהרת המשימה שקבענו עבור העסק/המותג שלנו
- מה כדאי לשאול את העוקבים והמעריצים שלנו לאחר שעיינו בתוכן שפרסמנו? האם כדאי לבקש מהם לשתף בתוכן? להגיב? לבקר באתר שלנו? להירשם לקבלת הניוזלטר שלנו? ומה הסיכוי שקהל היעד שלנו יגיב לבקשה שלנו
- האם הנושאים שבחרנו מתאימים לקהל היעד של הערוץ?
- האם יש בידינו מספיק תוכן כדי לפרסם באופן קונסיסטנטי באותם ערוצים?
- מהי הנימה שעלינו לאמץ עבור אותו ערוץ? האם עלינו לאמץ נימה יותר אישית וידידותית או נימה יותר רצינית ומקצועית ?
- מהי תדירות הפרסום האידיאלית? אילו ימים ושעות הם האידיאליים ביותר לפרסום התוכן? והאם נוכל לשמור על תדירות הפרסום שקבענו לעצמנו לאורך זמן?
לאחר שענינו על שאלות אלה, זה הזמן לקבוע אילו ערוצים יכולים להתאים לנו ביותר מבין כל ערוצי המדיה החברתית ולא לבזבז אנרגיה על ערוצים שאינם יכולים להפיק תועלת עבורנו.
משאספתם את כל המידע שיש ברשותכם והחלטתם היכן להפיץ את התוכן שלכם, בניית התוכנית עצמה הופכת למשימה די פשוטה. כל שעליכם לעשות הוא לשרטט תוכנית של כל הערוצים שבהם תרצו לפרסם את המותג שלכם – אלה שקבעתם כי השימוש בהם הולם אתכם ביותר – וידעו את הצוות שלכם לגבי פרטי התוכנית. כשסיימתם למלא את כל פרטי התוכנית, יהיה בידכם מסמך מנחה שאליו תוכלו להתייחס, מסמך שיפשט ויקל על תהליך השיווק שלכם.